Disney Baltische Cruise

Ik wil graag uitleggen wat mijn familie en ik elke dag deden terwijl we genoten van onze familievakantie aan boord van de Disney Magic;

Dag 1

Dag 1; We kwamen rond 13.00 uur aan in de haven van Kopenhagen, Denemarken, maar je kunt al om 11.00 uur aan boord. We gaven onszelf 3 uur om aan boord te gaan (het schip vertrekt om 16.00 uur) zodat we Kopenhagen konden verkennen voordat we op vakantie vertrokken. Deze dag omvatte het verkennen van de boot en het aanmelden voor kinderclubs. Een van de geweldige dingen van Disney zijn hun kinderclubs. Ze hebben kamers voor kinderen van verschillende leeftijden om rond te hangen, deel te nemen aan activiteiten en nieuwe vrienden te maken. Dit geeft ouders de kans om wat tijd alleen te hebben en te weten dat hun kinderen veilig zijn en plezier hebben. Na het verkennen van de boot, kwam iedereen samen op dek 9 om uit te zeilen en plezier te maken tijdens “Mickey’s Sailing Away Party”. Hierbij zwaait iedereen naar de passagiers die in Kopenhagen verblijven en danst samen met Mickey en zijn vrienden op het podium. Toen dit voorbij was, gingen we naar de theatershow van 18.30 uur. Afhankelijk van de tijd van het diner dat u aanvraagt ​​(18:00 uur of 20:30 uur), bekijkt u de theatershow om 18:30 uur of 20:30 uur, het tegenovergestelde tijdstip waarop u aan het dineren bent. Ik ben helemaal weg van de shows. Disney doet geweldig werk met het bedenken van thema’s en speciale acts om hun publiek te vermaken.

Dag 2

Dag 2 was een “Day at Sea”, dus dat betekent dat we nergens zijn gestopt. We hebben genoten van onze dag met het kijken naar Disney-films in het Buena Vista Theatre, het deelnemen aan games in Vibe (een tienerclub), lunchen bij Cabanas (het buffet op dek 9), genieten van weer een theatershow en dineren bij een van de drie roterende restaurants (Lumiere’s, Animators Palate of Cariocas.) Afhankelijk van je kamerkaart, wissel je tussen deze drie verschillende lekkere restaurants. Deze avond was inclusief formeel diner. Dit betekent dat we werden aangemoedigd om fancy te kleden (zoals jurken en rokken of pakken voor mannen.) Dagen op zee zijn naar mijn mening een van de beste dagen op de boot. Disney biedt hun gasten de keuze uit Cabanas (het buffet op dek 9), Lumiere’s (een van de 3 roterende restaurants) of een van de quickservice-restaurants op dek 9. De quickservice-restaurants omvatten Daisy’s Delights (een broodje , salade-, fruit- en koekjeskraam), Pete’s Boiler Bites (een hamburger, hotdog, taco, enz… Amerikaans tarief) en Pinocchio’s Pizza (een pizzakraam waar je elke gewenste pizza kunt bouwen.) Disney Magic doet fantastisch werk door de hele dag voedsel van klasse A te creëren en ervoor te zorgen dat het voedsel op een snelle manier wordt gekookt, maar de smaak ongelooflijk blijft. Nu is het eten niet de enige reden waarom ik dol ben op dagjes aan zee. Hoewel eten een belangrijke factor is, voorziet Disney hun gasten ook elke avond van een nieuwsartikel, zodat ze kunnen zien welke activiteiten de volgende dag voor hen brouwen (je hebt ook de mogelijkheid om hun Disney Cruise Line-app te gebruiken om de activiteiten te zien en menu’s voor elke dag.) Dit activiteitenblad is altijd gevuld met karaoke, nieuw uitgebrachte films, trainingsgames en meer tijdens de dagen op zee. Disney zorgt ervoor dat hun gasten altijd iets leuks en nieuws te doen hebben op de boot, in de wetenschap dat sommigen zich misschien vervelen omdat ze nergens kunnen aanmeren.

Dag 3

Dag 3 stopten we in Tallinn, Estland. We kwamen aan en liepen door de oude binnenstad van Tallinn, wat ons een echt idee gaf van hun cultuur. We hebben ook de Russisch-orthodoxe kathedraal verkend, het Estonian Maritime Museum (een oude gevangenis) en de Fat Margarets Tower (een groot gebouw naast het schip). Zoals de meesten van jullie weten, heeft Noord-Europa erg vaag weer. Dit wetende, heb ik een reeks verschillende kleding en lagen ingepakt. Tallinn verbleef het grootste deel van ons bezoek in het 60 graden F-gebied, wat geweldig was. Ik droeg een legging (lululemon), een tanktop (lululemon), een lange trui (Madewell) en tennisschoenen (New Balance.) Mijn vader en broer konden alleen een korte broek en een shirt dragen, dus het hangt echt af van je tolerantie voor koel weer. Ik ben een klein meisje, dus de wind was een beetje fris voor mij, wat de lange trui verklaart.

Dag 4

Dag 4 stopten we in St. Petersburg, Rusland. Op deze dag besloten we een buschauffeur en een gids (Alla Tours) te halen. St. Petersburg had meerdere kerken (Kerk van het Bloed bijvoorbeeld) en paleizen (Catherine’s Palace), dus we hadden iemand nodig om ons te helpen vinden onze weg erheen. Ik raad aan om een ​​gids te zoeken die je vertrouwt (zoals Alla Tours), want tijdens ons bezoek aan Catherine’s Palace (en een paar andere stadsmonumenten) liep de rij om het gebouw om binnen te komen, maar onze gids vond een manier om over te slaan de rij en sluip ons binnen, in slechts 15 minuten. Net als in Tallinn was het weer in St. Petersburg heel vreemd. De ochtend was kil en dwong me om een ​​sjaal (Madewell) en een dikke jas (Madewell) te dragen, maar later op de dag werd de temperatuur warmer (misschien 67 graden F) waardoor ik alleen een lichte regenjas (Spice) kon dragen , omdat Sint-Petersburg de neiging had om af en toe te besprenkelen. Op deze avond was er geen theatershow omdat iedereen om 23.30 uur aan boord was. Dit betekent dat je de mogelijkheid had om tot 23.30 uur in Rusland te blijven of vroeg te komen en te dineren, maar niet te komen opdagen.

Dag 5

Dag 5 zijn we gestopt in Helsinki, Finland. Deze dag was wat korter omdat iedereen rond 17.00 uur aan boord was. We besloten een carrousel te rijden om de stad te zien en een boottocht te maken om een ​​klein eiland met geschiedenis over Finland (Suomenlinna) te verkennen. We wisten niet hoe groot en historisch Suomenlinna was, dus we konden niet al zijn rijke geschiedenis zien . Ik raad aan om hier meerdere uren door te brengen, als je besluit deze locatie in Finland te bezoeken. Deze avond was inclusief het semi-formele diner. Dit betekende dat we ons voor ons diner wat netter dan normaal moesten kleden om foto’s te maken. Disney vereist niet dat je je tijdens de cruise kleedt, maar tijdens deze speciale avonden wordt het sterk aangemoedigd. Ik droeg een minirok (Abercrombie & Fitch), een tanktop (American Eagle) en sandalen (Tory Burch.)

Dag 6

Dag 6 stopten we in Stockholm, Zweden. Deze dag was zelfs nog korter omdat iedereen aan boord 15.30 uur was. We besloten om de Armory & het Koninklijk Paleis ernaast te bezoeken. Als je met jongens of mannen reist, raad ik je aan om de Armory te bezoeken. Het was erg cool voor mijn broer en vader om alle militaire pantsers, wapens en koninklijke koetsen te zien. We kochten ook kaartjes voor de Hop on Hop off-bus, maar het was erg druk en vol (vanwege alle schepen die die dag in Stockholm aanmeerden), ik zou niet aanraden om een ​​kaartje voor deze bus in deze stad te kopen. Deze avond had Disney “Anna & Elsa’s Frozen Deck Party”, wat betekende dat we allemaal voor het eten naar dek 9 gingen om de Frozen-personages te zien dansen en zingen op het podium. Disney veranderde deze avond ook hun theatershow. In tegenstelling tot hun normale show in Broadway-stijl, gaven ze ons een komische show.

Dag 7

Dag 7 was onze laatste dag, wat betekent dat het weer een “Dag op Zee” was. Deze dag leek veel op dag 2, behalve dat de cruise activiteiten omvatte zoals het boeken van al je herinneringen en jack jack’s diaper dash (een race tussen baby’s die kunnen kruipen). Meestal lunchen mijn familie en ik het liefst bij Cabanas (de onbeperkte buffet is altijd leuk), maar op deze dag besloten mijn vader en ik om Lumieres uit te proberen voor de lunch. Ik had de Cubaanse sandwich en Parmezaanse kalfsvlees met pasta (twee voorgerechten waren een must op deze dag) en mijn vader had de garnalen en pad thai noedels. Beide maaltijden waren fantastisch! Disney heeft opnieuw een manier gevonden om ons omver te blazen. Toen de dag bijna ten einde was, genoten we van de laatste show (Disney Dreams) en een diner in Animators Palate (een van de drie roterende restaurants). Nadat alles was afgelopen, sloot de cruise de dag af met een “See you real soon” feest in het Lobby Atrium op dek 3. Deze show omvatte een afscheid van alle personages aan boord en een pin trading sessie (alle gasten aan boord kwamen samen om hun Disney pins te ruilen.)

Dag 8

Dag 8 was onze laatste ochtend op de boot, wat betekende dat je ging ontbijten op de plek waar je de avond ervoor had gegeten of at bij Cabanas (het buffet op dek 9.) Voor mijn familie en ik hebben we een keer gegeten bij Animators Palate meer. Na het eten van de laatste maaltijd op het schip, stapte iedereen uit en ging naar het vliegveld om naar huis te vliegen. Disney staat al hun gasten toe om te eten en het schip te verkennen voordat ze vertrekken, wat leuk was omdat we ons niet gehaast voelden om van de boot te stappen en de nieuwe gasten aan hun vakantie te laten beginnen.